Sosyal medya kullanımında rekor sayılar…
Posted by Tuğba Dağdeviren | Founder of Lavinya Medya
Dijital 2022 We Are Social Küresel Bakış Raporu
We Are Social ve Hootsuite ortaklığında yayınlanan yeni Dijital 2022 Küresel Bakış Raporu, E-ticaret, kripto para trendleri, dijital pazarlama ve sosyal medyanın en büyük global raporudur.
Toplam 300 sayfadan oluşan rapor, 2022 yılı için markalar tarafında dijital pazarlama planı oluşturma aşamasında yön gösterecektir.
Sosyal medyanın pazarlama karmasındaki rolü:
Artan reklam maliyetlerine rağmen, yeni araştırmaların sosyal ağlarda yapılması sosyal medya reklamcılığının önemini bir kez daha kanıtladı.
Türkiye’de durumlar nasıl diye sorarsak?
Raporun şaşırtan diğer bir kısmı Türkiye’nin Dünya genelinde dijital paralara en çok yatırım yapan 5. ülke olduğu sonucudur.
ABD doları karşısında para değerinin kabaca yarısını kaybettiği Türkiye’de, kripto para birimi sahipliği son on iki ayda neredeyse ikiye katlandı (yüzde +86), %10’dan %18,6’ya artış gösterdi.
Türkiye Instagram’ı çok sevdi. Öyle ki Dünya genelinde 49 Milyon kullanıcısıyla Instagram’ı en çok kullanan 6. Ülke olarak Türkiye’yi görüyoruz.
Bizi şaşırtan bir diğer nokta da kadınlara oranla, sosyal medyayı Türkiye’de en aktif kullanan kitlenin 25-34 yaş arası Erkek kitle olduğunu görüyoruz.
Rapora göre Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformunun YouTube olarak görülmektedir. Bu sebeple markaların video içeriklerine daha çok yatırım yapmalarını tavsiye ediyoruz.
YouTube aramalarında 3. Sırada Enes Batur’u görüyoruz. Kendisini Türkiye’de en çok aranan isim olmayı başardığı için tebrik ediyoruz 🙂
Türkiye’nin Nüfusu
- Türkiye Ocak 2021’de 84,69 milyon nüfusa sahipti.
- Türkiye’nin nüfusu Ocak 2020 ile Ocak 2021 arasında 806 bin (+1,0) arttı.
- Türkiye nüfusunun % 50,6’sı kadın , %49,4’ü erkektir.
- Türkiye nüfusunun %76,3’ü kent merkezlerinde, %23,7’si ise kırsal alanlarda yaşamaktadır .
Türkiye’deki internet kullanıcıları
- Ocak 2021’de Türkiye’de 65,80 milyon internet kullanıcısı vardı .
- Türkiye’deki internet kullanıcılarının sayısı 2020 ile 2021 arasında 3,7 milyon (+%6,0) arttı.
- Ocak 2021’de Türkiye’de internet penetrasyonu %77,7 olarak gerçekleşti.
Türkiye için sosyal medya istatistikleri
- Ocak 2021’de Türkiye’de 60,00 milyon sosyal medya kullanıcısı vardı .
- Türkiye’deki sosyal medya kullanıcı sayısı 2020 ile 2021 arasında 6,0 milyon (+%11) arttı.
- Ocak 2021’de Türkiye’deki sosyal medya kullanıcı sayısı toplam nüfusun %70,8’ine eşdeğerdi .
Türkiye’de mobil bağlantılar
- Ocak 2021’de Türkiye’de 76.89 milyon mobil bağlantı vardı .
- Ocak 2020 ile Ocak 2021 arasında Türkiye’deki mobil bağlantı sayısı 2,0 milyon (+ % 2,7) arttı.
- Ocak 2021’de Türkiye’deki mobil bağlantı sayısı , toplam nüfusun %90,8’ine eşdeğerdi.
Not: Birçok kişinin birden fazla mobil bağlantısı vardır, bu nedenle mobil bağlantı rakamları toplam nüfusun %100’ünü geçebilir.
Türkiye’de en çok ziyaret edilen web sitelerde 1. Sırada Google yer almaktadır. 3. Sırada haber sitesi Hurriyet, 5. Sırada online eğitim sitesi Eba, 7. Sırada 2.el satış sitesi sahibinden ve 8. Sırada E-ticaret sitesi Trendyol dikkat çekmektedir.
Ülkemizde popülerliğini geri sıralara bırakmış olsa da, Dünya genelinde en çok kullanılan sosyal medya platform Facebook.
Dünya genelinde en çok kullanılan sosyal ağların sıralaması:
- YouTube