Posted by Tuğba Dağdeviren | Founder of Lavinya Medya
Sosyal Medya Pazarlama İletişim Stratejisi Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler
1. Hedefler:
Herhangi bir ağa katılmadan önce amacınızı mutlaka belirleyin;
• Mevcut tüketicilerinizle birebir bağlantı kurarak satın alma kararlarını nasıl pekiştirebilirsiniz?
• Potansiyel müşterilerinizin satın alma kararını yönlendirebilmek için nelere ihtiyacınız var?
• Markanız hakkındaki mevcut yorumlar nasıl? Bu yorumları nasıl iyileştirebilirsiniz?
• Tüketicilerinizin şikayetleri neler? Bu şikayetleri nasıl çözümleyebilirsiniz?
2. Hedef Kitle:
• Mevcut tüketicileriniz kimler? Nerede ürün veya hizmetiniz hakkında yorum yapıyorlar?
• Potansiyel tüketicileriniz nerelerde ürününüz veya hizmetiniz hakkında araştırma yapıyor? Hangi kaynaklara danışıyorlar?
• Sosyal medyanın gündemini ve içeriğini yönetemezsiniz. Açtığınız hesaplar ve tasarladığınız uygulamalar ilgi çekmezse ne yapacaksınız?
• Ürününüz veya hizmetiniz hakkında olumsuz yorumlarla karşılaşırsanız ne yapacaksınız?
• Bir kriz anında nasıl harekete geçeceksiniz? Hangi kanallardan iletişim kuracaksınız? Kriz yönetimini kimler üstlenecek? Bu sorulara bir kriz çıktığında cevap aramaya çalışırsanız çok geç kalırsınız. Sosyal medya eş zamanlı ve son derece dinamik bir platformdur. Çok hızlı ve etkin bir şekilde hareket etmeniz ve sorunu çözümlemeniz gerekir.
3. Sorunlar:
4. Entegrasyon:
Pazarlama iletişimi bütünsel bir bakış açısı gerektirir. Sosyal medya için tasarladığınız iletişim planınızın diğer kanallarda yürüttüğünüz iletişimle birlikte değerlendirilmesi oldukça önemlidir.
• Diğer kanallarda sürdürdüğünüz iletişimi sosyal medya iletişiminizi güçlendirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
• Sosyal ağlarda geliştirdiğiniz ilişkileri diğer iletişim kanallarınıza nasıl aktarabilirsiniz?
• Sosyal ağlarda edindiğiniz verileri; tüketici profili, mevcut tüketici verileri, ürün ve hizmet değerlendirmelerini diğer kanallarda nasıl değerlendirebilirsiniz?
• Markanızın duruşu ve mesajı tüm iletişim kanallarınızda istikrarlı mı?
Bilgi paylaşıldıkça bir anlam kazanır. Faydalı olması dileğiyle…