Posted by Tuğba Dağdeviren | Founder of Lavinya Medya
Sosyal Medya Yönetim Stratejisi Nasıl Hazırlanır?
Araştır ve dinle
Herhangi bir iletişim stratejisine başlamadan önce araştırma yapmak oldukça önemlidir. Konu sosyal medya olunca bu daha da önem kazanıyor. Tüketicilerinizin ihtiyaçlarını tespit edebilmek ve nerede olduklarını keşfedebilmek için mutlaka araştırma yapın. Araştırma yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da tüketicilerinizin bulunduğu platformlardan hangilerinde ürün veya hizmetiniz hakkında araştırma yapıp fikir paylaştığını keşfetmektir. Ürününüz hakkında araştırma yaptıkları belirli ağlar ve danıştıkları kanallar varsa bunlara öncelik verin. Unutmayın, tüketicilerinizi bulduğunuz platformlar, ürün veya hizmetinizin mesajını vermek ve görüş alışverişinde bulunmak için en doğru ortam olmayabilir. Her şeyin yeri ve zamanı var. Belirlediğiniz platformların normlarını ve iletişim yöntemlerini öğrenin. Mevcut konumunuzu değerlendirin. Tüketicilerinizin ürününüz hakkında belirtikleri görüşleri dinleyin. Ürününüz hakkındaki bilgiler güncel mi? Doğru mu? Olumlu mu? Eksikleriniz neler?
İletişim haritası
Dinleme ve araştırma süreci size katılmanız gereken ağlar hakkında net bir fikir vermiş olması gerekir. Şimdi bu bilgiler doğrultusunda bir yol haritası oluşturabilirsiniz. Hangi kanalları temel bilgi paylaşımı için kullanacaksınız ve bu bilgi hangi kanallar aracılığıyla yayılacak? Hangi kanallarda mevcut veya potansiyel tüketicilerinizle ilişkinizi güçlendirmeniz gerekiyor? Bu ilişki topluluğunuzun sosyal çevresine nasıl yansıyabilir? Hangi kanallar ile marka kişiliğinizi yansıtabilirsiniz? Mevcut tüketicileriniz hangi kanallar aracılığıyla ürün veya hizmetiniz ile ilgili deneyimlerini paylaşabilir?
Takipçilerini ödüllendir
Topluluğunuz oluşmaya başladığında onları ödüllendirin. Sizi takip etmeye ve fikirlerini paylaşmaya devam etmeleri için onlara güçlü bir sebep verin.
Örneğin,
• Platforma özel indirim ve promosyonlar
• Gelişmelerden öncelikli olarak haberdar olmak
• Etkinliklere davet etmek
• Fikirlerine değer verdiğinizi göstermek
• Ürün veya hizmetiniz hakkında belirttikleri görüşleri diğerleriyle paylaşmak
• Ürün veya hizmetinizle ilgili uzmanlıklarını göstermeleri için imkan sağlamak
• Markanız ile kendilerini ifade etmelerini sağlamak olabilir.
Dinamik ol
Dinamik içerik sosyal medyanın kalbidir. İçeriğiniz güncel, yorumlarınız ve geribildiriminiz eş zamana yakın olmalı. Ürün veya hizmetinizle ilgili gelişmeleri eş zamanlı olarak paylaşmaya ve geribildirimleri hızlı bir şekilde değerlendirmeye özen gösterin.
Düzenli olarak ölçümleme yap ve planını geliştir
Sosyal medya iki yönlüdür. İçeriğinizin ne kadar ilgi gördüğünü, nasıl paylaşıldığını takip edebilir. Geribildirim ve takip araçları sayesinde iletişim haritanızı ve içeriğinizi revize edebilirsiniz. Bu dinamik ortamda sabit kalmanız mümkün değil. Sürekli olarak güncellenmeniz ve planınızı iyileştirmeniz gerekir. Geribildirimleri işinizin her alanında değerlendirilmelisiniz. Gerekli düzenlemeleri yaptıkça bunu tüketicilerinizle de paylaşabilirsiniz. Kimse dinlemiyorsa konuşmanın bir anlamı olmaz. O yüzden tüketicilerinizi dinleyin. Dinlediğinizi hissettirmeniz tüketicilerinizi yüreklendirir ve daha fazla katılımda bulunmaya teşvik eder.
Bilgi paylaşıldıkça bir anlam kazanır. Faydalı olması dileğiyle…