Posted by Tuğba Dağdeviren | Founder of Lavinya Medya
Sosyal Medyada Pazarlama İletişimi
Pazarlama iletişiminin temelinde var olan potansiyel müşterini tespit et, ulaş ve mesajını ver yaklaşımı çevrimiçi dünyanın ilk günlerinde benzer formlarda hayatına devam edebildi. Fakat sosyal medyanın sunduğu çok yönlü ve eş zamanlı iletişim imkanları ile giderek etkisini yitirmeye başladı. Bu yüzden günümüzde bu yeni dünyanın dinamiklerini anlamak ve ona özel iletişim stratejileri geliştirmek oldukça önemli.
Yeni dünyanın pazarlama kuralları;
1. Samimiyet
Sosyal medyaya adım atarken klasik pazarlama yöntemlerini kapıda bırakın. Burada reklam mesajları, samimiyetsiz satış çabaları, tek yönlü mesaj bombardımanı hoş karşılanmayacak ve markanıza tepki duyulmasına neden olacak. Markanız veya şirketiniz hakkında dürüst ve samimi olun.
2. Şeffaflık
Sosyal medyada markalarla bağlantı içerisinde olanlar direkt marka ile bağlantıda olmayı tercih ediyor. Markanızı temsil etmek için görevlendirdiğiniz üçüncü parti kuruluşlar tek yönlü, önceden planlanmış içerik dışında katkıda bulunamazlarsa etkili olmaları mümkün olmayacaktır. İletişimde olduğunuz ağlarda tüketicilerinizin sorunlarına çözüm bulmak ve sorularına doğru kaynaklar aracılığıyla cevap verebilmek için mutlaka ilgili departmanları dahil edin. Ekranın diğer ucunda reaksiyonlara anında yanıt verebilecek, sorunları çözümleyebilecek yetkide kişilerin olması çok önemli.
Şeffaflık konusunda değerlendirmeniz gereken bazı konular;
a. Ürün performansı: Markanız hakkında saklamak istediğiniz bazı konular varsa bunları saklamaya çalışmak yerine bu konuları kabul etmek ve düzeltileceğini bildirmek müşteri memnuniyetini ve takdirini sağlar. Tersi durumda olumsuz durumlar er ya da geç yayılır. Üstelik siz orada olun yada olmayın. Tüketicileriniz konuşmaya devam edecektir.
b. Tanıtım çalışmaları: Tanıtım çalışmaları için ürün değerlendirmeleri, anket sonuçları paylaşmak önemlidir. Ama bu ürün değerlendirmeleri ve anket sonuçları doğru olmalıdır. Eğer doğru olmayan ve üzerinde oynanmış sonuçları yayınlar ve bu sonuçların gerçek olmadığı anlaşılırsa, tüketicinizin güvenini sonsuza kadar kaybederseniz, yeniden kazanmanız oldukça zor olur.
3. Katılım
Mevcut ağlarla kurduğunuz iletişimin iki yönlü olmasına özen gösterin. Dinleyin ve sohbete katılın. Tüketicilerinizle ilişkilerinizi güçlendirin. Uzun vadeli ilişkiler için yatırım yapın. Sorularına cevap verin, sorunlarını etkin bir şekilde çözün.
4. Değer katmak
Marka topluluğunuza özel ve onlarla ilişkili değer katacak içerik geliştirin. Sizi takip etmeleri için onlara değerli bir sebep verin. Bu değer diğer mecralardan da edinebilecekleri indirim ve promosyonlardan, haberlerden farklı olmalı. Topluluğunuzun fikirlerini ve yorumlarını önemsediğinizi gösterin. Bazen etkin bir şekilde dinlemek bile çok önemli bir değerdir. Tüketicileriniz size ulaşmak istiyorsa, söyleyecekleri veya merak ettikleri bir şeyler vardır. Bunları keşfedin.
5. Mesaj içeriği
Mesaj içeriğinizin topluluk normlarına ve gündemine uygun olmasına özen gösterin. Eğer bir partide hiç tanımadığınız insanların arasına girip kartvizitinizi uzatarak satış cümlelerinizi tekrarlamıyorsanız sosyal medyada da yapmayın. Unutmayın topluluğunuz oluştuğu kadar hızlı bir şekilde yok olabilir.
Bilgi paylaşıldıkça bir anlam kazanır. Faydalı olması dileğiyle…