Posted by Tuğba Dağdeviren | Founder of Lavinya Medya
Etkin Sosyal Medya Kampanyası Oluşturmak
Sosyal Medya’da kolay anlaşılan; katılımı yüksek, başarılı kampanyalara imza atmak istiyorsanız aşağıdaki ipuçlarından yararlanabilirsiniz.
İpucu 1; Kullanıcılarınızın sayfayı aşağıya kaydırmak için kaydırma çubuğunu (scroll bar) kullanmaları gerekmesin.
Facebook yarışma sayfanızda öncelikle dikkat etmeniz gereken “Yarışmaya Katılın” butonunun, ödül detaylarının, dikkat çekecek resimlerin ve marka adınızın sayfanın altında kalmamasıdır. Eğer kullanıcıların promosyona katılma butonu ya da ödüllerle ilgili detayları görmek için sayfayı aşağıya doğru takip etmelerini beklerseniz, katılım oranlarında büyük bir düşüş olduğunu görürsünüz. Kullanıcılar kampanyalarınızı görmek için varış sayfanıza geldiğinde ancak kampanyanız hakkındaki bilgileri, neden katılmaları gerektiğini, yarışma sonunda kazanacakları ödülü ve nasıl katılacaklarına dair bilgileri açık ve net bir şekilde sayfada direk görebilirlerse yarışmaya daha fazla katılacaklardır.
İpucu 2; Basit olun, kolay anlaşılın.
Sosyal medya kampanyanızı elinizden geldiğince anlaşılır yapmalısınız. Kullanıcılar sadece bir bakışta, kampanyanın ne olduğunu, ödülleri ve nereye başvurmaları gerektiğini görmeliler. Bunun için yarışma başlığınız açık ve net, kendini anlatan bir başlık olmalı. Genel olarak, basit ve net ana başlıklar yarışmalara katılımın daha fazla olmasını sağlar.
İpucu 3; Hediyenin değerini ve farkını belirtin
İnsanların promosyonlara katılma sebebi özel anlaşmalara ulaşmak, indirimler, içerikler, haberler ya da ödüllerdir. Yarışmanıza katılımı arttırmanın en iyi yolu ise hediyeyi gözler önüne sermektir, saklamak değil. Eğer yüksek bir katılım olmasını hedefliyorsanız sizi daha çok katılımcıya ulaştıracak ödülünüz çok net bir şekilde katılımcının gözleri önünde olmalı. Vereceğiniz ödülü tanımlarken, uzun cümleler ve detaylı bir anlatımdansa ödülünüzün ana özelliklerini ifade eden, akılda kalıcı bir cümleyi tercih edin.
İpucu 4; “Harekete Çağrı” butonunu belirgin bir hale getirin
Firmaların yaptığı en büyük hata ”Hemen katılın” gibi harekete çağrı butonlarının dikkat çekecek bir şekilde tasarlanmamış olması ya da bulunmalarının zor olmasıdır. Yapılan değerlendirmelerden çıkan sonuçlarda, tek bir harekete çağrı butonunun kullanıldığı, diğer bilgilerden daha belirgin, daha büyük bir yazı karakteri ile yazıldığı, çeşitli imajlar ve yazı kalabalığı arasında kaybolmamış harekete çağrı butonu kullanımı ile düzenlenen yarışma sayfalarına sahip kampanyalara katılım oranlarının çok daha yüksek olduğu görülmüştür.
İpucu 5; Bir fotoğraf bin kelimeye bedeldir
Yarışma sayfanızda dikkat çekici, parlak görseller kullanın. Sayfada kullandığınız görseller, katılımcıların sizin neden bir promosyon düzenlediğinizi anlamalarını sağlamak için mükemmel bir araçtır. Çekilişler için, dikkati ödüllerinize çekecek fotoğraflar kullanmalısınız. Örneğin, tatil hediye ediyorsanız tropik bir sahil fotoğrafı, eğer mücevher hediye ediyorsanız göz kamaştırıcı bir bileklik takmış zarif bir kadın fotoğrafı kullanabilirsiniz. İçeriklerin kullanıcılar tarafından üretildiği yarışmalar için, katılımcıların yarışmaya nasıl katılacaklarını anlamalarını kolaylaştıracak görseller kullanmalısınız. Örneğin, eğer katılımcıların “en mutlu anlarının” bir fotoğrafını göndererek katılacağı bir yarışma düzenliyorsanız, başvuru sayfanızda örnek fotoğraflara da yer verin. Böylece katılımcılar, yarışmaya göndermeleri gereken fotoğrafın nasıl olması gerektiğini hiç bir şey okumalarına gerek kalmadan anlayacaklardır. Sayfanızda beyaz alanların kalmasına dikkat edin.
Bilgi paylaşıldıkça bir anlam kazanır. Faydalı olması dileğiyle…