Posted by Tuğba Dağdeviren | Founder of Lavinya Medya
Sosyal Medya Takibi Nedir?
Markalar için sosyal ağlarda bir hesap açıp oradan müşterileriyle iletişime geçmek yeterli değil. Çünkü sosyal medya sadece o hesaptan ibaret bir alan değil. Marka hakkında kim, neler konuşuyor anında haberdar olmak ve gerekiyorsa bir aksiyon almak da sosyal medyada var olmanın olmazsa olmaz bir şartı. İşte bu noktada farklı farklı ölçümleme araçları devreye giriyor. Ücretli, ücretsiz yüzlerce ölçümleme ve takip programı sosyal medyadaki hareketleri izlemek için yeni teknikler sunuyor.
Sosyal medya takibi; Portallar, Haber Siteleri, Forumlar, Bloglar ve Sosyal Ağlarda markanız hakkında çıkan haber ve yorumları, video ve görüntüleri takip edilmesidir.
Sosyal Medya takibinin en önemli getirileri nelerdir?
1. Online itibar yönetimi
2. Müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratma
3. Sosyal medya Krizleri için önlem alma
4. Sosyal medya kampanyalarının başarısını gözlemleme
5. Rakiplerin güçlü-güçsüz yanlarının anlaşılması
Sosyal Medya Ölçümleme Nedir?
Sosyal medya ölçümleme; Blog, wiki, mikro-blog, sosyal ağlar, video paylaşım ve sosyal imleme siteleri gibi etkileşim ve paylaşıma dayalı online mecralarda bir marka, kişi veya kurum hakkında söylenenlerin çeşitli araçlar yardımıyla toplanması ve analiz edilmesidir diyebiliriz.
Sosyal Medya Ölçümlemenin Başlıca Faydaları Nelerdir?
1. Müşterilerin şirket hakkında söylediklerinin pozitif, nötr, negatif diye gruplandırılarak kök analize olanak tanıması
2. Müşterinin gözüyle kampanya ya da yeni hizmetin nasıl görüldüğünün anlaşılması
3. Markayı, pazarda bulunan rakiplerle kıyaslamaya olanak tanıması
4. Sürekli ölçümleme ve raporlama ile tüketicinin neyi, neden ve ne kadar onaylamadığının anlaşılması
Bilgi paylaşıldıkça bir anlam kazanır. Faydalı olması dileğiyle…